ŽáciTřídy2. BProcvičujeme

PROCVIČUJEME SI

PROCVIČUJEME NA POČÍTAČI:

 

BŘEZEN 2020

  • DOPLNÍM NEÚPLNÉ SLOVO (MĚKKÉ, TVRDÉ SOUHLÁSKY, PÁROVÉ SOUHLÁSKY)
  • PŘEPÍŠU VĚTY A POZORNĚ SI ZKONTROLUJI VŠE, CO NAPÍŠU
  • PŘEČTU PLYNULE TEXT A NAJDU V NĚM ODPOVĚDI NA OTÁZKY
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM RYCHLE ZPAMĚTI DO 20
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 90
  • NÁSOBÍM 2,3,4 5,6,7
  • KDYŽ DOKÁŽU NÁSOBIT, DOKÁŽU I DĚLIT   (3 . 5 = 15   15 : 5 = 3)
  • ZMĚŘÍM ÚSEČKY V CM 
  • NARÝSUJU PŘÍMKY I ÚSEČKY
  • ORIENTUJI SE V LIDSKÉM TĚLE (části těla, orgány) 

ÚNOR 2020

  • NAPÍŠU GRAMATICKY SPRÁVNĚ SLOVA S MĚKKÝMI A TVRDÝMI SLABIKAMI
  • DOPLNÍM SPRÁVNOU SOUHLÁSKU (PÁROVÉ SOUHLÁSKY - MRKE_  v-f)
  • NAPÍŠU VĚTY GRAMATICKY SPRÁVNĚ
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 90 
  • NÁSOBÍM A DĚLÍM 2,3,4,5
  • NARÝSUJI PŘÍMKU I ÚSEČKU
  • ZMĚŘÍM DÉLKU ÚSEČKY V CENTIMETRECH
  • POJMENUJE ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA, VYSVĚTLÍ FUNKCI NĚKTERÝCH ORGÁNŮ V TĚLE
  • ROZLIŠÍM A POJMENUJI OVOCE I ZELENINU

LEDEN 2020

  • DOPLNÍM i PO MĚKKÝCH SOUHLÁSKÁCH A y PO TVRDÝCH SOUHLÁSKÁCH
  • ČTU S POROZUMĚNÍM A ODPOVĚDI NA OTÁZKU NAJDU V TEXTU
  • VYPLNÍM ČTENÁŘSKÝ LIST O PŘEČTENÉ KNIZE
  • POZORNĚ SI PO SOBĚ KONTROLUJI VŠE, CO NAPÍŠU 
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 80
  • POROVNÁM (< = >) ČÍSLA DO 100 A UKÁŽU JE NA ČÍSELNÉ OSE
  • NÁSOBÍM 2, 3, 5, 6
  • DĚLÍM 2, 5
  • OBJEVUJI NOVÉ PROSTŘEDÍ - NÁSOBILKOVÝ ČTVEREC
  • POZNÁM A POPÍŠU ŽIVOČICHY DOMÁCÍ I VOLNĚ ŽIJÍCÍ (ZVÍŘECÍ RODINY)

PROSINEC 2019

  • NAPÍŠU VĚTU GRAMATICKY SPRÁVNĚ (O-T-P-R)
  • VYMYSLÍM SLOVO NADŘAZENÉ K DANÝM SLOVŮM
  • DOPLNÍM SLOVA SOUŘADNÁ KE SLOVŮM PODŘAZENÝM
  • TRÉNUJI SPRÁVNÉ TVARY PSACÍCH PÍSMEN (COMENIA)
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 50
  • VYŘEŠÍM PŘÍKLADY NA NÁSOBENÍ (NÁSOBILKA 2, 3, 5)
  • ŘEŠÍM SLOVNÍ ÚLOHY (ČTU S POROZUMĚNÍM)
  • PRACUJI S PRAVÍTKEM - MĚŘÍM ÚSEČKY V CENTIMETRECH

LISTOPAD 2019

  • KAŽDÝ DEN SI ČTU A V PÁTEK PŘINESU KNIHU DO TŘÍDY
  • ŘADÍM SLOVA PODLE ABECEDY, I KDYŽ MAJÍ PRVNÍ PÍSMENKO STEJNÉ
  • DOPLNÍM DO SLOV - Ú, U, Ů - WWW.GRAMAR.IN
  • PŘEPISUJI SLOVA I VĚTY Z TISKACÍ DO PSACÍ PODOBY - DODRŽUJI SPRÁVNÉ TVARY PÍSMEN
  • NAPÍŠU PSACE SLOVA I VĚTY PODLE DIKTÁTU
  • ROZLIŠÍM VĚTY PODLE POSTOJE MLUVČÍHO (OZNAMOVACÍ, TÁZACÍ, ROZKAZOVACÍ, PŘACÍ)
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 40
  • PRACUJI V RŮZNÝCH PROSTŘEDÍCH (AUTOBUS, PAVUČINY, ZVÍŘÁTKA DĚDY LESONĚ) - WWW. MATIKA.IN
  • URČÍM VLASTNOSTI GEOMETRICKÝCH TVARŮ I TĚLES
  • SEZNAMUJI SE S NÁSOBENÍM

ŘÍJEN 2019

  • SEŘADÍM SLOVA PODLE ABECEDY
  • ROZLIŠÍM DRUHY VĚT (OZNAMOVACÍ, TÁZACÍ, ROZKAZOVACÍ A PŘACÍ), DOKÁŽU JE I VYMYSLET
  • NAPÍŠU VĚTY GRAMATICKZ SPRÁVNĚ (VELKÉ PÍSMENO NA ZAČÁTKU, ZNAMÉNKO NA KONCI)
  • ROZDĚLÍM SLOVA NA SLABIKY, VYUŽIJI SLABIKY PŘI ROZDĚLOVÁNÍ SLOV NA KONCI ŘÁDKU
  • ČTU S POROZUMĚNÍM - DOKÁŽU VYHLEDAT INFORMACE V TEXTU
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM ZPAMĚTI DO 20
  • ZAČÍNÁM POČÍTAT DO 30 S OVĚŘENÍM NA KROKOVACÍM PÁSU
  • ČÍSLA DO 30 POROVNÁM I ROZLOŽÍM
  • PRACUJI V PROSTŘEDÍ ZVÍŘÁTEK DĚDY LESONĚ

ZÁŘÍ 2019

  • HLEDÁME, CO JSME ZAPOMNĚLI PŘES PRÁZDNINY 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ČERVEN 2019

  • OVĚŘUJEME SI SVÉ ZNALOSTI, KTERÉ JSME ZÍSKALI V PRŮBĚHU 1.TŘÍDY

KVĚTEN 2019

  • STÁLE SI ČTU KAŽDÝ DEN
  • VÍM, O ČEM JSEM ČETL(A), UMÍM TO VYPRÁVĚT VE ŠKOLE I DOMA RODIČŮM 
  • VYMYSLÍM VLASTNÍ VĚTY, NAPÍŠU JE VELKÝM TISKACÍM I MALÝM PSACÍM PÍSMEM (Comenia)
  • NAPÍŠU VĚTU S VELKÝM PÍSMENEM NA ZAČÁTKU A SPRÁVNÝM ZNAMÉNKEM NA KONCI
  • NAPÍŠU SPRÁVNĚ JMÉNA S VELKÝM PÍSMENEM NA ZAČÁTKU
  • TRÉNUJI KAŽDÝ DEN SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 10, ABYCH NEMUSEL(A) POUŽÍVAT PRSTÍKY
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 20 ZPAMĚTI NEBO S POMOCÍ KROKOVACÍHO PÁSU
  • ŘEŠÍM ÚLOHY V PROSTŘEDÍCH - AUTOBUS, HADI, NEZBEDNÍCI, PARKETY
  • ORIENTUJI SE NA ČÍSELNÉ OSE 0 - 20, NAJDU ČÍSLA PŘED, HNED PŘED, ZA, HNED ZA
  • PŘEČTU "CELÉ HODINY" NA CIFERNÍKU, UMÍM NASTAVIT SPRÁVNĚ HODINY
  • ORIENTUJI SE V POVOLÁNÍ
     

DUBEN 2019

  • VYBERU SI (POKUD JEŠTĚ NEMÁM) SVOU KNIHU, KTEROU DOMA S POMOCÍ RODIČŮ ČTU
  • KDYŽ NĚCO PŘEČTU, VYPRÁVÍM O TOM DRUHÉMU - O ČEM TO BYLO, BDO V KNIZE VYSTUPUJE (HLAVNÍ HRDINOVÉ), CO SE STALO HRDINOVI, ...
  • VYHLEDÁM ODPOVĚDI NA OTÁZKY V ETEXTU
  • PÍŠU MALÝM PÍSMEM - COMENIA SCRIPT
  • SČÍTÁMA ODČÍTÁM DO 10 BEZ POMOCÍ PRSTÍKŮ
  • POČÍTÁM DO 20 S POMOCÍ KROKOVACÍHO PÁSU 
  • VYJMENUJI MĚSÍCE V ROCE A DNY V TÝDNU
  • VYTVOŘÍM NA HODINÁCH - CELÉ HODINY ( DVĚ HODINY, ...), UMÍM TAKÉ CELÉ HODINY PŘEČÍST

BŘEZEN 2019

  • ČTU KAŽDÝ DEN PRO RADOST, NE PROTO, ŽE TO ŘEKLA MARTINA (PROSÍM O PODPORU RODIČŮ)
  • VÍM CO ČTU = ČTENÍ S POROZUMĚNÍM
    - PO PŘEČTENÍ TEXTU UMÍM VYPRÁVĚT, CO JSEM ČETL(A)
    - PO PŘEČTENÍ ODPOVÍM NA OTÁZKY, ODPOVĚĎ VYHLEDÁM V TEXTU
  • ZAČÍNÁM PSÁT MALÝMI PÍSMENKY (COMENIA SCRIPT)
  • STÁLE PROCVIČUJI ČTENÍ "DVOJČAT" - DI, TI, NI, DĚ, TĚ, NĚ 
  • POČÍTÁM DO 10 POKUD MOŽNO BEZ POUŽÍVÁNÍ PRSTÍKŮ - TRÉNUJI PAMĚTNÉ A ČÍM DÁL RYCHLEJŠÍ POČÍTÁNÍ
  • S POMOCÍ KROKOVACÍHO PÁSU SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 17 ( BEZ PŘECHODU DESÍTKY 9 + 8, 12 - 5, ..... 
  • ORIENTUJI SE V MATEMATICKÝCH PROSTŘEDÍCH "HADI" A "AUTOBUS"
  • ORIENTUJI SE V ŘÁDCÍCH A SLOUPCÍCH, ZAPÍŠU INFORMACE DO TABULKY

ÚNOR 2019

  • ČTU KAŽDÝ DEN PRO RADOST, NE PROTO, ŽE TO ŘEKLA MARTINA (PROSÍM O PODPORU RODIČŮ)
  • ČTU SLOVA I KRÁTKÉ VĚTY NAPSANÉ MALÝMI TISKACÍMI PÍSMENKY
  • PRACUJI S TEXTEM - TEXT SI PŘEČTU A VYHLEDÁM V NĚM ODPOVĚDI NA OTÁZKY
  • TVOŘÍM SI SVŮJ PRVNÍ LAPBOOK - "KNIHA",, KTERÁ JE VĚNOVANÁ JEDNOMU TÉMATU (TÉME SI VYBRALA KAŽDÁ SOVIČKA DLE SVÉHO ZÁJMU), DRUHÝ LAPBOOK TVOŘÍME ZATÍM SPOLEČNĚ NA TÉMA "ČLOVĚK"
  • SČÍTÁM A ODČÍTÁM DO 10 A ZVYŠUJI RYCHLOST PŘI VÝPOČTU
  • ZAČÍNÁME POČÍTAT S POMOCÍ DO 15
  • ORIENTUJI SE V NOVÝCH PROSTŘEDÍCH - AUTOBUS A HADI

LEDEN 2019

  • ČTU SLOVA  S "DVOJČATY" DI, TI, NI, DĚ, TĚ, NĚ
  • ČTU KRÁTKÉ VĚTY, VÍM, JAK VĚTA KONČÍ
  • PŘI ČTENÍ SI ČTU PÍSMENKA JEN POTICHU PRO SEBE A NAHLAS PŘEČTU CELÉ SLOVO
  • SLOVA, VĚTY VYMYSLÍM I NAPÍŠU TISKACÍM PÍSMEM
  • POZNÁM VŠECHNY ČÍSLICE A UMÍM JE I NAPSAT
  • KROKUJI A UMÍM ZAPSAT JAKO PŘÍKLAD
  • ZNÁM DATUM SVÉHO NAROZENÍ I SVOU ADRESU

PROSINEC 2018

  • ČTU PÍSMENKA A SPOJUJI JE VE SLOVA
  • ČTU S POROZUMĚNÍM - PŘIŘADÍM SLOVO K OBRÁZKU
  • SKLÁDÁM SLOVA VE VĚTY
  • ODPOVÍM NA OTÁZKU, ODPOVĚĎ VYHLEDÁM V TEXTU
  • POČÍTÁM DO 10
  • PŘIŘADÍM ČÍSLICI K POČTU PRVKŮ
  • PÍŠU ČÍSLICE 1- 9
  • SESTAVÍM PŘÍKLAD NA + (PŘIDÁM)  - (ODEBERU)
  • VYJMENUJI DNY V TÝDNU A MĚSÍCE V ROCE

LISTOPAD 2018

  • POZNÁM VŠECHNA PÍSMENA, KTERÁ SE VE ŠKOLE UČÍME
  • DOKÁŽU ROZDĚLIT SLOVO NA HLÁSKY B-A-B-I-Č-K-A
  • PROCVIČUJE SI ČTENÍ SLOV A VĚT KAŽDÝ DEN
  • HRAJE SLOVNÍ KOPANOU S RODIČI ČI SOUROZENCI
  • KROKUJE PODLE POKYNŮ
  • DOKÁŽE ZADAT POKYN PRO KROKOVÁNÍ SPOLUŽÁKOVI
  • POSTAVÍ STAVBU Z KRYCHLÍ PODLE PLÁNKU
  • POROVNÁVÁ POČTY PRVKŮ  ČÍSLA

ŘÍJEN 2018

  • SLYŠÍM POSLEDNÍ HLÁSKU VE SLOVĚ? POKUD NE, PAK NACVIČUJI S RODIČI
  • POZNÁM PÍSMENA - A, E, I, O, U, T, P, J, B, 
  • PŘIŘADÍM PŘEČTENÉ SLOVO K OBRÁZKU
  • "MARŤÁNKUJI" SLOVA SE 4 PÍSMENY V-O-D-A, ...
  • ZNÁM SVOU ADRESU
  • ZNÁM SVÉ DATUM NAROZENÍ

ZÁŘÍ 2018 

  • UMÍME SI ZAVÁZAT TKANIČKY
  • SLYŠÍM PRVNÍ HLÁSKU VE SLOVĚ? POKUD NE, PAK NACVIČUJI S RODIČI
  • POZNÁM LEVOU A PRAVOU STRANU
  • PROCVIČUJI SI VÝRAZY: NAHOŘE, DOLE, PŘED, ZA, HNED PŘED, HNED ZA
  • POZNÁM PÍSMENA - A, E, I, O, U, T
  • "MARŤÁNKUJI" - DOSPĚLÝ MI ŘEKNE PÍSMENA P-E-S A JÁ SLOŽÍM SLOVO - PES